PROJE GEÇMİŞİ
Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından Mevlana kalkınma Ajansına başvurulmuştur. Mevlana kalkınma Ajansına başvurumuzu değerlendirmiş ve projemiz kabul edilmiştir.
Karatay ilçesi Konya merkezde yer alan ilçeler arasında sosyal gelişmişlik açısından en dezavantajlı ilçesidir. Konya İl Emniyet Müdürlüğü 2011 yılı verilerine göre Karatay ilçesi Konya da en çok suç işlenen ilçedir. Suç işleme oranları yıllara göre sürekli artış göstermektedir. Kırsaldan göç alan ilçelerin ikincisi olmasına rağmen bu durum nüfusa oranlandığı taktirde yine birincilik Karatay ilçesindedir. Kırsaldan gelen ve ekonomik sorunları nedeniyle şehrin sosyal yapısına entegre olmakta sorun yaşayan bireylerin eğitime olan ihtiyaçları daha fazla hissedilmektedir. Yine göç ile gelenlerin kadına şiddet istatistiklerinin yüksek olduğu ve bu durumun Karatay ilçesini Konya da 2. Sıraya taşıdığı emniyet müdürlüğünün verilerinden anlaşılmaktadır.
Milli Eğitim Bakanlığı verilerine göre Karatay ilçesinde okula devam etme sorunu ile çok sık karşılaşılmaktadır. 14 okulumuzda okula uyum ve okula devam sorunları tespit edilmiş olup konu ile ilgi olarak ekstra önlemlerin alınması zorunluluk arz etmektedir. Bireye okulu ve okumayı sevdirme sorumluluğu birincil olarak okul çalışanlarına aittir. Bir kısım okulumuzda var olan olumsuz tutum tüm okullarımızı olumsuz etkileme ihtimalini barındırmaktadır. Bazen sorunu direk çözmek yerine dolaylı çözümlerin uygulanması daha etkileyici sonuçların ortaya çıkmasına imkan sağlayabilmektedir. Kitap okuma alışkanlığını kazandırmaya dönük olarak uygulayacağımız proje ile okula karşı olumsuz tutum geliştiren öğrencilerin, okula karşı olumlu tutum geliştirmelerine de katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Kitap okuma alışkanlığı maalesef sadece bizim ilçemizin değil tüm ülkemizin bir problemi olarak görülmektedir. Uluslar arası eğitim başarılarını belirleme kuruluşunun (IEA) 2009 yılında yürüttüğü bir çalışmada Türk öğrencilerinin okuma becerilerinin uluslar arası standartların altında olduğunu bildirmiştir. Bu araştırmalara göre:
Bin kişiden sadece bir kişi kitap okuyor ve gençlerin %70 i hiç kitap okumuyor.
Türkiye de her 95 kişiye bir kahvehane, her 65000 kişiye de bir kütüphane düşüyor
Türkiye de çocuklar okuma becerileri açısından 35 ülke arasında 28. sıradadır.
Türkiye'de ihtiyaç maddeleri sıralamasında kitap 263. Sırada yer almaktadır.
Kütüphaneye gidenlerin sadece %8 i kitap okumak için gidiyor.
Öğretmenlerin sadece %33 ü düzenli olarak kitap okumaktadır.
PROJE PAYDAŞLARIMIZ
Mevlana kalkınma Ajansı
PROJENİN HEDEF KİTLESİ
Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösteren okullarda öğrenimlerini görmekte olan tüm öğrenciler projenin doğrudan yararlanıcısıdırlar.
Karatay İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü personeli okul idarecileri, öğretmenler ve veliler projeden olumlu yönde etkilenecek nihai yararlanıcılardır.
PROJENİN AMACI
Projemizin beklenen sonuçları kısaca;
1-Proje sonucunda öğrencilerin kitap okuma
alışkanlığının artması
2-Öğrencilerin kitap okuma isteklerinde artma ve
düzenli kitap okuma, kitaba değer verme bilinçlerinde artış
3-Velilerimizin çocukları ile birlikte kitap
okumayı benimsemeleri ve bu konuda
çocuklara destek olmaları
4-Tüm kademedeki öğrencilerin okula karşı
tavırlarının olumlu yönde gelişme göstermesi
5-İlçemizdeki kamu kurumlarında çalışan tüm
idareci ve memurların öğrencilerimizle birlikte
devamlılığı olan bir okuma bağı kurması
6-Öğrencilerin projenin destekleyici faaliyetleri
ile özgüvenlerinin gelişmesi
7 -Köy okullarımızın kütüphanelerinin oluşması,
merkez okullarımızdaki kütüphanelerin
zenginleşmesi
8-Öğrencilerin okuduklarını anlamada, ders çalışmada ve problem çözme becerilerinde anlamlı bir artış beklenmektedir.
Proje kapsamında eğitim alan bireylerin yeni medya uygulamaları kullanımında güvenli kullanım konularında bilgi edinmiş olacaklardır. Sosyal medyada paylaşılan bilgileri ve haberleri kritik ve analitik düşünme becerileri edinerek analiz edebileceklerdir. Yeni medya uygulamalarının etkin ve etkili kullanımı ve zaman yönetimi becerilerini kazanmış olacaklardır.