VERİ BİLİMİ VE YAPAY ZEKA
VERİ BİLİMİ VE YAPAY ZEKA
PROJE GEÇMİŞİ
Son 30-40 yıldır dünya hızlı ve büyük bir değişim içinde. Her şey ve herkes, değişimin bu hızına ve yeniliklere uyum sağlamak zorunda. Bu hızlı değişim, yaşama ve topluma uyum sağlama sürecinde herkese, özellikle de biz eğitimcilere büyük bir sorumluluk yüklüyor. Sağlıktan eğitime, üretimden ekonomiye kadar yepyeni bir çağ içerisineyiz. Artık Endüstri 4.0 ın yani dördüncü endüstri devriminin konuşulduğu bugünlerde eğitimin bu değişime ayak uydurması ve hatta yön vermesi gerekiyor. 4. endüstri devrimi, sanayinin dijitalleşmesi, otomasyonunun sağlanması, yüksek teknolojiyle donatılması anlamına geliyor. Bu yeni dönemde büyük veri kullanımı önem kazanıyor, Nesnelerin İnterneti aracılığı ile tüm cihazlar birbirine bağlanabiliyor. Cep telefonunuz bir kredi kartına, bilekliğiniz kimliğe dönüşebiliyor, siz eve doğru yola çıktığınızda fırınınıza yemeği pişir emrini gönderebiliyorsunuz.
Tüm bunlar, ekonomik politikaların yanı sıra eğitim politikasının da değişmesini de gerektiriyor. Ülkemizde öğrenme ortamlarının merkezini okullar oluşturmaktadır. Milli Eğitim Bakanlığının gelişen teknoloji kapsamında uygulamaya aldığı FATİH projesi ile okullarımız çağın ihtiyaçlarını karşılayabilmek adına değişim içerisindedirler. Tüm bu değişim içinde öğretmenin rolü eğitim öğretim faaliyetlerindeki başarı durumunu doğrudan etkilemektedir. Projemiz kapsamında 25 öğretmenimizin günümüz dünyasına insan yetiştirmede daha yetkin olması ve çağın yeterliliklerine sahip olmasına yönelik olarak 5 gün sürecek 30 saatlik bir eğitim verilecektir
PROJE PAYDAŞLARIMIZ
Mevlana Kalkınma Ajansı
PROJENİN HEDEF KİTLESİ
Projemiz kapsamında 25 öğretmenimizin eğitim verilecektir.
PROJENİN AMACI
Okullarımızda öğretme öğrenme sürecinde bir eğitimcinin bilgi ve yetkinlikleri öğrencinin akademik ve sosyal başarısını doğruda etkilemektedir. Çağın gerekliliklerini, öğrencinin ihtiyaçlarını iyi analiz edebilmiş bir eğitimci bu başarıyı artıracaktır. İnterneti ve akıllı cihazları hayatının merkezine koymuş öğrencilere verilen eğitimin içeriği bu durum dikkate alınarak şekillenmelidir. Z kuşağının çağın değişimlerine çok çabuk adapte olabilmesine karşın, öğretmenlerin bu değişime uyum sağlaması o kadar kolay olmamaktadır. Öğretmenlerimizin sosyal medya kullanımı, internet tabanlı etkileşimli uygulamaların kullanımı konularında en az Z kuşağı kadar bilgiye sahip olması gerekmektedir.
Endüstri 4.0 yeni nesil yetişmiş insan kaynağına ihtiyaç duymaktadır. Teknolojiyi eksiksiz kullanabilen, çağı anlayabilen, üretken ve girişimci ruha sahip bireyler yenidünya ekonomisinde ön planda olacaklardır. Eğitim 4.0 kapsamı gereği öğretmenlerimizin bilgi aktaran ezberleten rolden çıkarak, bilgiye erişmeyi öğreten, becerilere önem veren rehber öğretmen rolüne bürünmeleri zorunluluk haline gelmiştir. Bu nedenle 25 öğretmenimize Z kuşağı yetkinlikleri kazandırmak amacıyla eğitim planlanmıştır.